תפריט



דיאטת פחמימות

ן»¿
דיאטת פחמימות

מידע על דיאטת פחמימות

דיאטת פחמימות, כמו שהיא נשמעת, היא דיאטה בה מומלץ לא לאכול מאכלים אשר בסיסם הוא – פחמימות: שוקולד, דבש, ביצים וסוכרים.

הטענה היא שסרטונין (חומר אשר אחראי על מצבי רוח, הרגשת שובע ובכלל משפיע על תפקוד נפשי ופיזי של בני האדם) יתפתח בצורה טובה יותר כשנפחית בפחמימות.

בדיאטת פחמימות מותר לאכול כמה ירקות שרוצים, לאכול פעם אחת ביום פירות, מותר לאכול ארוחות קטנות כל שלוש שעות, לבן או אשל אחד פעם ביום.
ביום – מותר לאכול 7-12 פרוסות של לחם קל ולמרוח עליו מאכלים אשר לא ממשפחת המתוקים– פסטרמה, חומוס, טחינה וכו\'.

דגים ובשר רזה מותר לאכול שלוש פעמים בשבוע, כשאלו באים על חשבון פרוסות הלחם הקל וכמובן, לא לערבב אותם עם פחמימות.

את דיאטת הפחמימות, חלק מהדיאטנים ממליצים לבצע במשך כשבוע וחלק במשך כשבועיים. דיאטנים מסוימים לא ממליצים על דיאטה זו, כי כמו דיאטה מהירה, גם דיאטה זו מכניסה את הגוף לסוג של שוֹק והטענה היא שהגוף מאוד מהר צריך להתרגל לתהליך החדש שנכפה עליו ולא בכל מקרים זה נגמר בהרזיה, אלא ההפך, בהשמנה.

טענות בעד הם שדיאטה זו יחסית קלה לביצוע מכיוון שאין תחושת רעב בעת ביצועה, היא מציעה מגוון רחב של מזון, היא טובה כנגד כולסטרול רע ואכן, ברוב המקרים, ישנן תוצאות חיוביות.

טענות מנגד הן שדיאטה זו אינה מתאימה לחולי סוכרת, יש צורך בתוספים כגון סידן ועוד טענה היא שהסרטונין עובד בצורה מאוד אינדיבידואלית על כל אחד ואחת.

גם לפני דיאטה זו, כמובן שמומלץ להתייעץ עם דיאטנ/ית ולעשות בדיקות בסיסיות לפני תחילת התהליך.